2016/02/25

Jak mieć...




Oceniamy blogi po tym, jak wyglądają, nie oszukujmy się. Kiedy na pierwszy rzut oka stwierdzimy, że nie podoba nam się design, nie zostaniemy na blogu zbyt długo, nie przeczytamy tekstów, nie zostaniemy obserwatorami i nie będziemy polecać strony. Przynajmniej u mnie to tak wygląda. 

Wydawałoby się, że stworzenie perfekcyjnego, lub chociaż zadowalającego szablonu nie jest trudne. Może nie jest to do końca łatwe, sama się o tym przekonałam, tworząc szablon, który widnieje na moim blogu. Nie jestem kimś, kto potrafi tworzyć świetne szablony, ale jak na zwykłego amatora, myślę, że moja praca wyszła nie najgorzej. W każdym razie, tworząc ŁADNY szablon należy zwracać uwagę na wiele rzeczy. Niżej przedstawiam listę rzeczy, dzięki którym blog wydaje się dla mnie atrakcyjny i miły dla oka. 


1) TŁO BLOGA 

Tło najlepiej powinno być jednolite i przejrzyste, bez dodatkowych ozdóbek i skaczących rzeczy. To właśnie drobiazgi za postem skutecznie odwracają naszą uwagę od tekstu, taka jest prawda. Jeśli chcemy, aby nasz tekst trafiał do większej ilości osób, a mamy kwiatki w tle, zmieńmy to. 
W tym momencie nie twierdzę, że kolorowe rzeczy są brzydkie i się do niczego nie nadają. Owszem, lubię kolory, ale niestety na blogach się one nie sprawdzają. Ile razy zdarzyło Wam się wyjść z bloga zaraz po wpisaniu adresu ze względu na rażące w oczy tło? Mi niestety dość sporo. 


2) ZDJĘCIA

Zdjęcia w poście są równie ważne, co tekst. Pewnie każdej/każdemu z nas zdarzyło się, że nie mogliśmy napisać notki ze względu na brak zdjęć. A co powiecie, gdy wejdziecie na bloga i zobaczycie, że wśród tekstu panuje wielki chaos z fotkami? Jedne ma bardzo duży rozmiar, inne jest malutkie, a jeszcze inne ma złą jakość i jest rozciągnięte? Wtedy nie jest dobrze. Postarajmy się, aby nasze zdjęcia były dobrej jakości, w dużym rozmiarze i najlepiej wszystkie w jednym lub podobnym. Nasz post i wygląd bloga od razu nabierze lepszego wyglądu. Dodatkowo, jeśli macie ramkę i cień wokół zdjęć, radzę ją usunąć i będzie jeszcze lepiej! 
A co z jakością zdjęć? Nie każdego stać na dobry sprzęt - lustrzankę na przykład - i robi zdjęcia telefonem lub cyfrówką. Wtedy jakość nie jest najlepsza i nie można ustawić dużego rozmiaru zdjęcia. Sama nie posiadam jeszcze sprzętu, więc znam to uczucie. Postarajmy się jednak, aby nasze fotografie były jak najlepsze i dobrze edytowane. 


3) ZADBAJ  PORZĄDEK


Starajmy się nie upychać miliona gadżetów z kolumnach bocznych, umieszczać obrazów zupełnie tam niepotrzebnych czy robić obrazkowe menu. Zwykłe napisy wystarczą i zakładam, że będą lepiej wyglądały niż niepotrzebne upiększenia. Twój blog nie potrzebuje chaosu? Zrób porządek, usuń niepotrzebne linki, gadżety i stare bannery, a od razu zobaczysz różnicę.


4) ZRÓB PORZĄDEK Z TEKSTEM

Czy zdarzało Ci się wyśrodkowywać cały tekst postu, ponieważ wydawało Ci się, że jest go mało lub tak ładniej wygląda? Spróbuj przyzwyczaić się do wyrównywania tekstu do lewej lub wyjustowywania. Jest to o wiele bardziej milsze dla oka, a w dodatku zmusza nas do pisania dłuższych tekstów - trenujemy swoje umiejętności. Przekonałam się o tym niedawno i myślę, że mój blog wygląda lepiej niż na samym początku. 
Pamiętaj także, aby czcionka była jak najprostsza, taka przy której nie będziemy musieli wytężać wzroku. Dodatkowo wymyślne czcionki wydłużają czas ładowania strony, dla niektórych to może być uciążliwe,


5) NAGŁÓWEK

Tutaj nie ma złotego środka. Nagłówek, czyli to, co od razu rzuca nam się w oczy, musi być oryginalny i najlepiej minimalistyczny, dodatkowo ładnie wykonany. Myślę, że góra trzy kolory, przy większej ilości pojawia się chaos. Pamiętajmy, aby nie zajmował on połowy ekranu komputera, niektórych to odstrasza. 
Co mnie zniechęca do bloga, gdy patrzę na nagłówek? Długie opisy bloga, zajmujące cztery lub więcej linijek. Według mnie, jest to zupełnie niepotrzebne. Skoro czytelnik chce poznać naszego bloga, dajmy mu na to szansę. Takie informacje możemy umieścić w bocznej kolumnie lub w zakładce O MNIE lub O BLOGU, nagłówek to niezbyt dobre miejsce.


6) NIEPOTRZEBNE BAJERY

O czym mówię? Otóż o nikomu niepotrzebnych bajerkach, typu gwiazdki przy myszce lub sypiący się śnieg z góry strony w okresie zimowym. Na takim blogu, niestety, długo nie wytrzymam. Denerwuje mnie, gdy nie mogę najechać kursorem z gwiazdką na element, tylko ciągle obok. Wychodzę wtedy i nie wracam. Czy warto w taki sposób tracić czytelników?


Wiele z tych błędów popełniałam sama, najpewniej wciąż popełniam i przez jakiś czas będę. Klucz do sukcesu to pracować nad jakością naszego designu oraz tekstu - obie rzeczy są tak samo ważne. Najważniejsze słowo w trakcie tworzenia wyglądu to umiar. 

Co kiedy mamy ładny wygląd bloga? Musimy zdobywać czytelników - współtwórców naszego bloga. Moi są niesamowici ♥



snapchat: nusia75 





5 komentarzy:

  1. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam! Co za dużo to niezdrowo, a minimalizm na blogach jest piękny ;3

    Mój blog - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  2. Super rady. Ahh, dobry design to podstawa :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkie te elementy sa bardzo ważne :)

    Kochana mam prośbę... Mogłabyś kliknąć w linki w poście :
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/03/wiosenne-stylizacje-z-romwe.html
    Ogromnie mi zależy :* Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Żeby mieć dobrego blog trzeb mieć to co napisałaś :D
    Zapraszam do mnie Mój blog

    OdpowiedzUsuń