2015/11/08

czego jeszcze nie wiesz o snach



loveit.pl




Na pewno każdy z nas tak odpowiada, ja do niedawna też tak robiłam. Otóż okazuje się, że każdej nocy coś się nam śni. A że tego nie pamiętamy to już zupełnie inna bajka. Nasz sen składa się z kilku warstw. To, czy go zapamiętamy, zależy od fazy, w której się obudzimy. Jeśli obudzimy się w fazie REM (marzeń sennych), jest duże podobieństwo, że będziemy coś pamiętać, jeśli w innej fazie - prawdopodobieństwo jest raczej małe.

#2 Kto występuje w naszych snach?

Choć nasze sny pełne są nieznanych twarzy, okazuje się iż są to osoby, które chociaż raz w życiu widzieliśmy na oczy, a które nasz mózg zapamiętał. Mogliśmy je widzieć choćby przez ułamek sekundy, lecz są przez nas zapamiętane i wykorzystywane w snach. Dziwne, prawda? Złodziej, który okrada nas we śnie może być tak naprawdę przypadkową osobą z ulicy!

#3 Kolorowe sny?

Badania potwierdziły, że 12% ludzi śni w czarno-białych barwach, a pozostałe 88% widzi w snach kolory! Nie wiadomo jednak, czy wpływa to na stany emocjonalne podczas snu.

#4 Zmysły czuwają

Kiedy nasze ciało wypoczywa, nasze zmysły nie mają tak łatwo i ciągle odbierają bodźce ze środowiska wokół. Kiedy na przykład jest włączona muzyka w radiu lub telewizji, może śnić nam się dyskoteka lub koncert. Podobno podczas snu możemy reagować nawet na wypowiadanie naszego nazwiska! Przydatne dla śpiochów na lekcjach, haha.

#5 Niewidomi także śnią!

Ciekawa sprawa. Osoby, które utraciły wzrok za życia tak naprawdę w swoich snach wszystko widzą. Ich sny są pełne obrazów i szczegółów. Jednak osoby, które urodziły się niewidome nie widzą w swoich snach obrazów. Za to mają wyostrzone pozostałe zmysły. Odczuwają wszystko intensywniej: dźwięk, zapach, dotyk itd.

#6 Nie pamiętasz?

Ile razy każdy z nas po przebudzeniu pamiętał swój niezwykły sen i był pewien, że tak będzie co najmniej przez resztę dnia? Na pewno wiele. A później następował szok, że nie pamiętamy. Przynajmniej w moim przypadku. Wiele razy chciałam przypomnieć sobie kilka szczegółów, ale w momencie ich nie pamiętałam. Okazuje się, że w trakcie pięciu minut po przebudzeniu zapominamy aż 50% swoich snów, a już po dziesięciu minutach nie pamiętamy 90%! Dlatego warto zapisywać sobie co ciekawsze sny :)

#7 Paraliż.

Podczas snu... Nasze ciało jest nieruchome. Gdybyśmy mogli wykonywać ruchy, najpewniej robilibyśmy to samo, co we śnie i mogłaby stać się nam krzywda. Więc chyba dobrze, że jesteśmy zrelaksowani i unieruchomieni..

#8 Znaczenie snów

Wiele osób po przebudzeniu sięga po senniki i kartkuje je w poszukiwaniu znaczenia frazy określającej jej sen. No okay. Ale nie należy w to do końca wierzyć. Jasne, sny nie niosą w sobie oczywistego przesłania: nie zostaniesz milionerem, jeśli Ci się to śniło (a szkoda!). Senniki, okay, ale powinniśmy próbować rozszyfrowywać przesłania także sami. Na przykład na podstawie tego, co się ostatnio dzieje w naszym życiu. Przecież wszystko ma wpływ na to, co tworzy nasza wyobraźnia kiedy śpimy!

#9 Możesz mieć wpływ na swoje sny!


Czy komukolwiek z Was zdarzyło się kiedyś, że podczas snu zdał sobie sprawę, że śni? Trudne, ale możliwe kiedy się postarasz. Mi się to udało. Kiedy zorientowałam się, że to sen, powtarzałam kilka razy ten sam moment, żeby go zapamiętać, haha.  Taki replay. 
Kiedy zdamy sobie sprawę, że śnimy, możemy zrobić wszystko co chcemy. Wymyślamy fabułę i oto jest! Idealny sen! Jak to zrobić? Na pewno znajdziecie informacje w Internecie :)

# 10 Sny prorocze

Hmmm... Zapewne każdy z Was wie o co chodzi. Owszem, istnieją osoby, które przyznają się do tego, że ich sen wydarzył się w rzeczywistości. Najczęściej są to drobiazgi, np. niezapowiedziana kartkówka w szkole. Współczuję temu, kto we śnie zobaczy jakiś wypadek lub inne tragiczne wydarzenie, raczej nie jest to miłe uczucie. 
Wiem, że są też osoby, u których powtarza się jeden motyw, kiedy ma się coś konkretnego wydarzyć, np. kiedy mają być chorzy. Nie powiem, czasami przydatne. Wiadomo, nie jest to coś spotykanego na co dzień, lecz to coś możliwego :)





pinterest.com


Jeśli zainteresował Was temat snów i chcielibyście dowiedzieć się znaczenia łapacza snów, którego motywów jest teraz pełno w Internecie, zajrzyjcie TUTAJ.


INSTAGRAM | 

Trzymajcie się! ♥
Do napisania!


24 komentarze:

  1. Strasznie mnie teraz zaciekawiły niektóre rzeczy te co napisałaś...
    Aż chyba dziś wypróbuję to z idealnym snem :D
    Pozdrawiam♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematyka snów bardzo fajnie że poruszyłaś to. Podoba mi się. Będę częściej zaglądać.
    Pozdrawiam.:)

    http://testyiprobkireaktywacja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze zebrane i przedstawione informacje. Pozdrawiam z Sycylii
    HTTP://huffu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Też pisałam ostatnio o snach, ale trochę w inny sposób, bo mam znacznie inne podejście :).
    Polecam świadome śnienie.

    Pozdrawiam,
    INKarnacje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny temat!
    http://nonpaareil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam sny za naprawdę świetną sprawę! Zdziwiło mnie to, że aż tak duży procent snów jest niezapamiętywany, bo ja zazwyczaj pamiętam swoje sny długi czas. Albo w środku dnia dostaję olśnienia, że coś mi się śniło. Nigdy nie sięgam do sennika, bo to, co dzieje się nocą w mojej głowie jest nie do opisania! Natomiast, jestem tą osobą, która kiedy ma gorączkę ma również jeden i ten sam sen - od dzieciństwa. Szkoda tylko, że jest tak bardzo przerażający.. Jednak choroba to nie jedyny moment, w którym śnią mi się sny, które już wcześniej miałam. Mam tak co jakiś czas:)

    http://theluucky13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uważam sny za naprawdę świetną sprawę! Zdziwiło mnie to, że aż tak duży procent snów jest niezapamiętywany, bo ja zazwyczaj pamiętam swoje sny długi czas. Albo w środku dnia dostaję olśnienia, że coś mi się śniło. Nigdy nie sięgam do sennika, bo to, co dzieje się nocą w mojej głowie jest nie do opisania! Natomiast, jestem tą osobą, która kiedy ma gorączkę ma również jeden i ten sam sen - od dzieciństwa. Szkoda tylko, że jest tak bardzo przerażający.. Jednak choroba to nie jedyny moment, w którym śnią mi się sny, które już wcześniej miałam. Mam tak co jakiś czas:)

    http://theluucky13.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Te pokręcone sny 😉 ... Bardzo ciekawy post i mi też śni się czasami ten sam sen ale tylko wtedy gdy mam być chora co jest dziwne ale szczegół 😁

    http://pozytywistyka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czasem mam naprawdę dziwne, sny, raz miałam taki "proroczy i to się wydarzylo w szkolę! :OO
    Obserwujemy :)) ?
    http://gabstylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Wybrałaś ciekawy temat!
    Sny są niesamowite. Ja osobiście rzadko je pamiętam, ale kiedy już są, to trudne do opowiedzenia, śnią mi się także prorocze sny (to dziwne, ale zdarza mi się) ;). Ale nie wierzę sennikom.

    Alicjonada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiele mozna orzeczytac albo troche sie przerazic ;pp Super temat !

    myylifeastina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. ale ciekawe rzeczy :D nie wiedziałam aż tyle :D
    Pozdrawiam :)
    Mój Blog - klik!
    KONKURS FOTOGRAFICZNY- klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny blog.. podoba mi się :)

    Zapraszam też do mnie :)! może wspólna obserwajca?

    foreverandsmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ciekawy post ;)
    dzięki niemu dowiedziałam się o wiele więcej !
    zapraszam http://www.emptyy-promises.blogspot.com/
    Może zostaniesz ze Mną dłużej?

    OdpowiedzUsuń
  15. ja ostatnio mam bardzo często sny prorocze, bardzo dużo razy miałam tak, że śniło mi się coś i za kilka dni się wydarzyło...
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny post. Kontrolowanie snów. Raz miałam tak, że powtarzałam cały czas jeden moment bo mi sie nie podobał i chciałam go zmienić ..niestety z każdym razem było gorzej.

    http://virutite.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Interesujący i genialny post, przede wszystkim fantastyczny blog! Masz rewelacyjne pomysły :) Na pewno będę tu zaglądać częściej! :) Posty są naprawdę przemyślane i świetnie napisane.
    Obserwuje liczę na to samo i Zapraszam do siebie!:)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny post :)
    Obserwacja za obserację?
    Zacznij
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Swietny post, bardzo lubię czytać o snach, wydaje mi się zekażdy sen coś znaczy (:
    catherineblvck.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Po ostatnich wydarzeniach wiem, że jak śni mi się coś irracjonalnego i wlepiona jest w to śmierć, to raczej nie wydarzy się nic dobrego. Jednak w snach przenoszone też są "prawdziwe" informacje, np. tydzień przed kupnem nowych kur śniły mi się kury chodzące... w moim pokoju :D
    http://tenebrisriddle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam takie tematy. Prawda, gdy coś mi się przyśni to od razu sięgam po sennik, aby zobaczyć co to oznacza. Robi tak wiele osób, naprawdę. Moi znajomi robią to samo, i wierzą w to tak ślepo, że aż czasem się dziwię w ich racjonalność. Oczywiście, ja rozumiem, że każdy chciałby wiedzieć co go czeka, ale wiara w to co kto napisał na temat danego snu jest śmieszna.
    Ja osobiście sądzę, że sen jest czymś co nas powinno uprzedzić przed czymś,pokazuje nam obraz, który może się wydarzyć w rzeczywistości. Nawet coś o tym wspomniałam u siebie na blogu, (http://jestemnatasza.blogspot.com/2015/07/czesto-mi-sie-snisz.html) HAHA tak, często myślałam na ten temat. Pozdrawiam!
    jestemnatasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń