2015/07/15

CIY - "Ptasie Mleczko"


Dzisiaj przygotowałam dla Was szybki i prosty przepis na "ciasto" na upalne dni :)
Do dzieła!


Kiedy pierwszy raz robiłam to "ciasto", wyszło mi bardzo cienkie, teraz daję podwójne porcje składników i właśnie takie Wam tu napiszę :) 

*2 szklanki cukru
*12 jajek
*2 opakowania żelatyny
*2 (lub nawet 3 w moim przypadku) opakowania galaretki
*4 łyżki kakao 


1. Jajka zmiksować lub dobrze wymieszać z cukrem. Całość podzielić na trzy równe części.

2. Obie żelatyny rozpuścić w dwóch szklankach gorącej wody. Podzielić na trzy części.

3. Galaretki rozpuścić według przepisu z opakowania (ja wzięłam 3 galaretki na litr wody).

4. Do jednej porcji jajek dodać jedną część żelatyny. Następnie wlać do blaszki i pozostawić do stężenia, najlepiej w lodówce. Tak szybciej :)

5. Do kolejnej porcji jajek dodać porcję żelatyny. Wlać do blaszki na stężałą masę i pozostawić do stężenia (wiem, powtórzenia).

6. Do ostatniej porcji jajek dodać resztę żelatyny, połowę galaretki i kakao, dobrze wymieszać i wylać na masę w blaszce/foremce :)

7. Kiedy wszystko nam stężeje, wylać pozostałą galaretkę i odstawić do lodówki.

Moim zdaniem prosty przepis. Robiłam już dwa razy! Następnym razem spróbuję czegoś innego!

 A oto moje "ciasto":

Zostało już tylko troszkę :)

Chcielibyście więcej postów CIY?
Co sądzicie o przepisie?


Trzymajcie się!

7 komentarzy:

  1. Pisz więcej takich przepisów! Genialny, na pewno skorzystam bo wygląda przepysznie i na pewno tez tak smakuje Pozdrawiam, Julia http://style-person.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobilas mi ochotę, ale nie na ciasto, lecz na prawdziwe ptasie mleczko... bo ciasto jakoś mi nie podchodzi, sama nie wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń
  3. pyyyyycha :)
    chciałabym więcej takich przepisów, typowo "słodyczowych" rzeczy :)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik


    OdpowiedzUsuń
  4. Oh, to ciasto wygląda pysznie!!! :D

    http://wkociejkrainie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie lubie ciast :( Tak jestem dziwna
    http://stylizacje-zyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda naprawdę super!
    Chętnie bym spróbowała tego ciasta :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń